|
Předškolní pedagog s tetováním či jinou tělesnou modifikací
ŠVECOVÁ, Mirka
Obsahem této bakalářské práce je zjistit, jak široká veřejnost nahlíží na předškolní pedagogy s tělesnými modifikacemi. Teoretická část je věnována osobnosti pedagoga, sebepojetí jedince, především sebepojetí v učitelské profesi a v neposlední řadě vymezení pojmu tělesné modifikace. Zaměřuje se zejména na ty modifikace, se kterými se běžně setkáváme - tetování a piercing. Cílem praktické části je objasnit, jaký postoj zaujímá široká veřejnost vůči pedagogům s tetováním či jinou tělesnou modifikací. Pro jeho naplnění je zvolen smíšený výzkum, který se skládá z dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Kvalitativní výzkum se věnuje postoji a zkušenostem pedagogů mateřských škol. Kvantitativní výzkum mapuje názory veřejnosti.
|
|
Pedagog s tělesnými modifikacemi očima učitelského sboru
Šimůnková, Lucie ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: tělesnými modifikacemi očima učitelského sboru Lucie Šimůnková KATEDRA (ÚSTAV) VEDOUCÍ PRÁCE: . Veronika Blažková, Ph.D. V této práci se věnuji tématu ímání pedagoga s tělesnými tetování, piercingy, atd ostatními učiteli na škole. V teoretické části vysvětlím veškeré pojmy é tématu tělesných modifikací. Praktická část bude věnována osobním zkušenostem, názorům a myšlenkám pedagogů bez tělesných modifikací, přičemž k zjištění těchto informací bude použita metoda polostrukturovaného Pro doplnění informací získaných z rozhovorů á část také učiteli kteří mají tělesné modifika Cílem práce je z učitelé modifikacemi vnímáni ostatními pozitivně negativně či neutrálně. Dále jestli modifikace ovlivňují chování ostatních učitelů vůči nim, jejich přístup, zda se jim snaží vyhýbat nebo s nimi nemají problém spolupracovat, popřípadě jestli neberou vzhled učitele s modifikacemi vůbec v KLÍČOVÁ SLOVA: pedagog, učitelský sbor, tetování, , předsudky
|
|
Symboly smrti v tetování u žen na Českobudějovicku
ROKYTKOVÁ, Andrea
Tématem bakalářské práce je rozbor symbolů smrti v souvislosti s tetováním žen. Zjištěné údaje jsou porovnávány s odbornou literaturou. Práce si klade otázku, jaké významy a hodnoty ženy svým symbolickým tetováním přikládají, jak s ním zacházejí a jakým způsobem tetování ovlivňuje jejich každodenní praxi. Na základě výzkumu se ukázalo, že tetování je pro své nositelky součástí jejich identity a jeho prostřednictvím vyjadřují své pocity a okamžiky, které ovlivnily jejich životy. Práce je založena na analýze strukturovaných rozhovorů vedených s tetovanými ženami.
|
|
Motivace ke "zdobení těla" u studentů VŚ
ROSSMANNOVÁ, Kateřina
Cílem práce bylo identifikovat motivaci studentů a studentek VŠ k různým typům zdobení těla. V teoretické části jsem se zabývala otázkou motivace a motivace ke zdobení těla. Zaměřila jsem se dále na typy zdobení těla a jako dva hlavní druhy jsem zvolila piercing a tetování. V závěru současného stavu je vymezení studentů VŠ. Cílový soubor byl tvořen studujícími na VŠ, kteří mají alespoň jedno tetování, piercing, či jiné zdobení těla. Respondenty jsem získala na 2 vysokých školách (Zdravotně-sociální fakulta Jihočeské Univerzity a Právnická fakulta Univerzity Karlovy) a pomocí aplikace Facebook, kde byl dotazník pomocí snowball rozeslán mezi další studující. Celkem jsem zpátky obdržela 152 vyplněných dotazníků. Dotazník měl 15 otázek, z toho 11 uzavřených otázek a 4 otázky otevřené. Ve své práci jsem si stanovila 4 výzkumné hypotézy. Hypotéza číslo 1 zněla: V motivaci ke zdobení těla u studentů VŠ převažují vnitřní faktory. Tato hypotéza se potvrdila, 27,7 % respondentů uvedlo, že jejich motivace souvisí s projevem osobnosti. Hypotéza číslo 2 zněla: Motivace ke zdobení těla se liší dle pohlaví. Hypotéza se nepotvrdila. U obou pohlaví převažují vnitřní motivy ? projev osobnosti. Další potvrzenou hypotézou byla hypotéza číslo 3: V potencionální motivaci k odstranění zdobení těla by převažovali zdravotní důvody. 43,7 % respondentů uvedlo právě tento důvod, jako důvod hypotetického odstranění zdobení těla. Hypotéza číslo 4 zněla: V motivaci pro zdobení těla u studentů VŠ nepřevažují módní trendy. Tato hypotéza se také potvrdila. Odpověď, že zdobení těla je IN označilo 10,3 % respondentů a důvod, že zdobení těla mají všichni, jen 3,1 % respondentů. Jen mizivé procento odpovědělo, že chtěli zapadnout (0,4 %). Práce může sloužit jako podklad pro další studium motivace ke zdobení těla, nebo jako zdroj informací nejen pro akademickou obec, která se zabývá otázkou motivace.
|